Problem:
Jeg mottar ikke email fra min STI Progress-installasjon.
Løsning:
Alle e-postsystemer må håndtere et økende antall uønskede e-poster. Som en følge av dette blir spamfiltrene strengere og strengere, og noen ganger filtrerer de ut e-poster vi ønsker å beholde. For å unngå dette kan du hvitliste enkelte avsendere slik at de aldri bør ende opp i din spam-mappe.
Under finner du instruksjonene for de mest vanlige e-postsystemene:
Hotmail/Live/Outlook.com:
Den enkleste måten å hvitliste en avsender i hotmail/Live/Outlook.com er å sende en e-post til adressen. I dette tilfellet ønsker vi å hvitliste system@eloomi.com. Så vi gjør som følger:
- Klikk Ny melding
- Skriv system@eloomi.com i Til-feltet
- Send den tomme meldingen.
Du vil nå motta en melding tilbake fordi system@eloomi.com er en ikke-svar-adresse. Du kan slette svaret, men du skal nå være klar til å motta mail fra STI Progress.
Gmail:
I Gmail trenger du ikke sende en e-post. Vi legger i stedet til en kontakt:
- Klikk på Gmail-menyen og velg Kontakter:
- Klikk på “+” nederst i høyre hjørne. Den ser slik ut:
- Skriv inn navnet på din læringsportal i navnfeltet og system@eloomi.com i e-postfeltet, og klikk Lagre.
Så skal du være klar til å motta e-post fra din e-læringsportal.
Andre e-postsystemer:
Det er mange måter å løse dette på med andre e-postsystemer, men en av de følgende punktene vil vanligvis fungere:
- Legg til system@eloomi.com i dine kontakter.
- Send en tom e-post til system@eloomi.com
- Finn en innstilling for hvitlisting eller liste over trygge avsendere og legg til system@eloomi.com