Hva kan vi hjelpe deg med?

Følg

Hvorfor mottar jeg ikke mail fra vår LMS?

Problem:
Jeg mottar ikke email fra min STI Progress-installasjon. 

Løsning:

Alle e-postsystemer må håndtere et økende antall uønskede e-poster. Som en følge av dette blir spamfiltrene strengere og strengere, og noen ganger filtrerer de ut e-poster vi ønsker å beholde. For å unngå dette kan du hvitliste enkelte avsendere slik at de aldri bør ende opp i din spam-mappe. 

Under finner du instruksjonene for de mest vanlige e-postsystemene:

 

Hotmail/Live/Outlook.com:
Den enkleste måten å hvitliste en avsender i hotmail/Live/Outlook.com er å sende en e-post til adressen. I dette tilfellet ønsker vi å hvitliste system@eloomi.com. Så vi gjør som følger:

  1. Klikk Ny melding
  2. Skriv system@eloomi.com i Til-feltet
  3. Send den tomme meldingen.

Du vil nå motta en melding tilbake fordi system@eloomi.com er en ikke-svar-adresse. Du kan slette svaret, men du skal nå være klar til å motta mail fra STI Progress. 

Gmail:

I Gmail trenger du ikke sende en e-post. Vi legger i stedet til en kontakt:

  1. Klikk på Gmail-menyen og velg Kontakter:

  2. Klikk på “+” nederst i høyre hjørne. Den ser slik ut:
  3. Skriv inn navnet på din læringsportal i navnfeltet og system@eloomi.com i e-postfeltet, og klikk Lagre.

Så skal du være klar til å motta e-post fra din e-læringsportal. 

Andre e-postsystemer:

Det er mange måter å løse dette på med andre e-postsystemer, men en av de følgende punktene vil vanligvis fungere:

  1. Legg til system@eloomi.com i dine kontakter. 
  2. Send en tom e-post til system@eloomi.com
  3. Finn en innstilling for hvitlisting eller liste over trygge avsendere og legg til system@eloomi.com