Med den siste endringen, har brukertillatelser blitt vesentlig mer fleksible. Du kan nå blant annet styre hvilke brukerfelter en brukergruppe får tilgang til, hvorvidt de skal ha tilgang på troféer eller bare poeng og mye mer. Slik går du fram:
1. Klikk deg inn på Admin-Innstillinger-Brukertillatelser:
2. Klikk på Opprett tilgangsgruppe eller rediger en eksisterende tilgangsgruppe
3. Begynn med å gi tilgangsgruppen et navn:
4. Her finner du tre seksjoner, som korresponderer med toppmenyene i læringsportalen:
Dersom du lar alle stå avslått, vil brukeren ikke få tilgang til noen av toppmenyene. Det er ugunstig for de aller fleste. Hvis du slår på én av menyene, vil du få spørsmål om hvilke underpunkter du ønsker å aktivere. Vi aktiverer Læring:
Du får nå velge hvorvidt denne brukergruppen skal ha tilgang til læringsdashbord, Min læring, kalender og aktivitetsoversikt. Merk at disse feltene er de samme feltene som du finner i din læringsmeny:
Slår du for eksempel på bare Min læring, vil menyen se slik ut:
Det samme gjelder feltene for Belønninger og Discover:
I eksemplet over har vi valgt å aktivere diplomer og poeng, men ikke kampanjer og troféer. Tilsarende har vi på Discovermenyen valgt å deaktivere forespørsler og Insights mens vi gir tilgang til standardrapporter.
5. Klikk så på Administrasjonstillatelser i toppmenyen.
Her kan du velge hvilke administrasjonstillatelser en bruker skal ha:
Dersom du slår på læring, sjekkliste og undersøkelser, vil disse menypunktene bli tilgjengelige i adminmenyen for brukergruppen. (Merk at sjekkliste kun er tilgjengelig for dere som har kjøpt dette programtillegget).
Dersom du slår på Organisasjon, vil brukergruppen få tilgang til menypunktet Admin-Organisasjon. Du får i tillegg listet opp alle brukerfelter som du ønsker at brukergruppen skal se. Her har du anledning til å slå av en rekke felter som brukeren trenger å få tilgang til:
Som standard står alle felter påslått. I eksemplet over har vi valgt å slå av en rekke felter. Dette vil resultere i en forenklet brukerregistrering for denne brukergruppen. Skjermbildet under viser hvordan brukerregistreringen ser ut for en bruker med denne tilgangsgruppen. Merk at de avslåtte feltene ikke lenger er synlige:
6. Klikk så på avanserte innstillinger. Her får du anledning til å styre hvorvidt denne brukergruppen skal ha tilgang til å tilbakestille sitt eget passord og sende SMS fra portalen.
Spørsmål? Send oss en henvendelse.